сряда, август 31, 2011

Най- необичайния магазин

Преди броени минути попаднах на следната статия. Толкова е интересно написаното в нея, че реших да я преведа и на български.

В южната част на Норвегия, в която бях през май, има невероятно много малки ферми, в които има магазинчета, в които се продава това, което е отгледано и произведено в самата ферма. Аз влязох в един от тези магазини. Там се продаваха свежи яйца, сладка и конфитюри, зеленчуци, картофи и всякакви вязани неща за децата. Когато влезете, се намирате в помещение, по чиито стени има много полици и етажерки. Аз си взех това, което ми трябва - и от това и от онова и от третото, но това, което се случи след това ми разби представите за търговията по принцип.
Вземайки това, което ми бе нужно, би трябвало да се разплатя, но срещнах проблем. В магазина нямаше продавач. Но в един от ъглите лежи калкулатор, с който трябва да си сметнете колко дължите и една съдинка с пари, в която трябва да сложите дължимите и да си вземете ресто!

Да-да! Именно за това става въпрос, вичко е на пълно доверие и честност. Нищо не ви пречи да си вземете нещата и... да си тръгнете, но никой не го прави. Взели сте си зеленчуци, претеглили сте ги, изчислили сте си колко дължите, слагате дължимите пари и се вземате ресто. Там в близост нямаше жива душа, ако не се смятаха двете крави в обора и бягащите насам - натам кокошки. Собствениците на фермата работят, те нямат време да се намират в магазина. Вземате каквото ви трябва, плащате, вземате си ресто и се прибирате у дома. И това е в реда на нещата.

До тогава аз не съм виждал никъде такива магазини. Говорят, че нещо подобно се среща в някои кантони на Швейцария, но там аз не съм бил и не мога да потвърдя, а тук видях и даже купувах разни неща.
Ето ви няколко фотографии. Ето как изглежда всичко това:


Картофите там са много вкусни.

Зелето е за бройка, а не за килограм.


Детски дрехи и всякакви други неща:

Мястото, където се плаща е до полиците със сладката.

Съдинката, от която може да се вземе ресто.

Как мислите, възможно ли е такова нещо в нашата страна, а? Моето лично мнение е, че това е в границите на фантастиката... Оставете коментари. Напишете своето мнение.

Източник

Няма коментари:

Публикуване на коментар